Tanda Badan Anda DIpenuhi Toksin!!!

Assalamualaikum dearest readers!!! 
hari ni saya nak share sedikit ilmu mengenai Toksin ,

apa itu toksin??? dari mana dia datang dan bagaimana ia terjadi ???
Toksin dalam tubuh manusia terjadi akibat pencemaran.Antaranya ialah pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia secara berleluasa seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia untuk aktiviti pertanian. Kesihatan menjadi lebih parah apabila manusia mengambil makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa tiruan, bahan tambahan dan sebagainya merupakan punca utama terjadi toksin dalam badan. Inilah sebabnya terjadi pelbagai penyakit seperti tumor, kanser, migrain dan sebagainya.

Fakta daripada pelbagai kes penyakit mendapati bahawa hampir 90% punca penyakit adalah disebabkan oleh toksin. Di dalam sistem fisiologi tubuh, apabila seseorang itu sakit, badan sedang berusaha untuk menyingkirkan sisa-sisa bunagan, mukus dan toksin yang menghalang fungsi tubuh.Toksin yang berada di dalam saluran darah akan di bawa ke pelbagai bahagian organ dan merosakkannya.

Secara semula jadi, toksin boleh dibuang melalui proses pencernaan iaitu menerusi pembuangan airkecil atau besar. Namun, jika ia tidak berjalan dengan lancar iaitu seseorang itu mengalami masalah membuang air besar, sakit perut berterusan atau kulit berjerawat, itu tandanya badan mempunyai toksin berlebihan. 
Selain itu, pengumpulan toksin dalam badan juga boleh mengakibatkan sembelit, sakit kepala,insomnia, letih dan imuniti badan rendah. 

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Eskayvie Sdn Bhd, Dr Syid Ayob Syid Mustafa Al-Qudri, mengikut konsep dan teori penyembuhan semula jadi, faktor utama yang menyebabkan organ dan tubuh menghidap pelbagai jenis penyakit ialah toksin atau racun dalam badan. Hakikatnya, jenis sesuatu penyakit ditentukan oleh kerosakan yang disebabkan toksin berkenaan.
“Toksin dalam tubuh manusia terjadi akibat pencemaran di sekeliling kita.
Antaranya pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia secara berleluasa seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia untuk aktiviti pertanian. 

“Kesihatan menjadi lebih parah apabila manusia mengambil makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa tiruan atau bahan tambahan yang menjadi punca utama toksin dalam badan. Inilah sebabnya terjadi pelbagai penyakit seperti tumor, kanser atau migrain

“Fakta daripada pelbagai kes penyakit mendapati hampir 90 peratus punca penyakit disebabkan toksin. Di dalam sistem fisiologi tubuh pula, apabila seseorang itu sakit, badan sedang berusaha untuk menyingkirkan sisa buangan, mukus dan toksin yang menghalang fungsi tubuh. Toksin yang berada dalam saluran darah akan dibawa ke pelbagai bahagian organ dan merosakkannya,” katanya. 
ANTARA TANDA BADAN BANYAK TOKSIN !!
1. Mengalami masalah dibahagian usus kecil atau usus besar yang membawa kepada masalah pencernaan seperti sembelit dan proses pembuangan yang tidak stabil..
2. masalah kulit kusam dan pucat serta berjerawat dibahagian muka atau mana2 anggota badan contohnya berjerawat dibahagian belakang badan. dada dan leherapabila proses pencernaan tidak stabil.. ia akan mengangu serapan makanan dalam sel2 badan.. so sistem badan xbole nak buat kerjanya dengan baik..
3. Ada MAsalah bau badan, kaki dan bau mulut. 
4. Badan Cepat penat dan Sering rasa "Berat" walaupun sebenarnya dia kurus..ini disebabkan sistem peredaran darah yang kurang sempurna di sebabkan ganguan toksin dalam badan.
5. Mudah Gelabah dan Cepat MArah.

SO ??? Anda ada tanda 2 di atas??? 
kalo ada bole call @ wasup saya untuk keterangan lanjut , saya akan bantu anda dengan suplemen shaklee yang terbukti berkesan , halal dan selamat .. bila dah cube anda pasti jatuh hati..

haliza yaakub
011 1134 6656 
id shaklee 944254 

0 Response to "Tanda Badan Anda DIpenuhi Toksin!!!"