Petua Moden Atasi Keputihan

Alfalfa Complex Shaklee Bantu Atasi Masalah Keputihan


  • Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, pengambilan ubat-ubatan atau penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon. Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.

  • Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tidak berubah warna kepada kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan berlaku. Keputihan yang berlendir, kelihatan seperti susu basi atau berbau hanyir adalah tanda-tanda berlakunya jangkitan. Lebi serius lagi jika terdapat radang dan kegatalan pada faraj.
Keputihan Yang terdapat dalam Faraj ..

  • Adakah keputihan sesuatu yang normal ?

  • Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.
  •  Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.
  •  Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes.Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertentu.  

Apa perlu saya buat jikan mengalami keputihan ?
  • Dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan oleh jangkitan.  
  • Jika anda aktif dalam melakukan hubungan kelamin, maka anda perlu menjalankan ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis.
  • Gunakan alas seluar dalam (panty liner) untuk mengurangkan lendiran dan radang pada kemaluan. Ubat-ubatan untuk jangkitan adalah khusus dan ada kalanya perlu diulangi rawatannya. Suami atau pasangan seksual juga dinasihatkan untuk menjalani rawatan
Di Shaklee, produk yang amat sinonim dengan masalah keputihan adalah Alfalfa Complex. Ia adalah antara suplemen yang bersifat anti kulat. Alfalfa sangat membantu terutama sekali berkaitan masalah dalaman wanita. Ia mengandungi phytoestrogens yang berfungsi seperti Kacip Fatimah. Sifat ini sangat membantu terutamanya  bagi mereka yang mempunyai masalah dalam "hubungan" suami isteri


ATASI MASALAH INI SEBELUM TERLAMBAT KERANA KEPUTIHAN NI JUGA BOLE BERJANGKIT KEPADA PASANGAN ANDA INFO LANJUT : http://drzubaidi.com/blog/?p=4626

So pada Yang ingin menjadikan Shaklee Sebagai Vitamin anda Bole Hubungi Saya 01111346656 haliza yaakub Pengguna dan Pengedar Sah Shaklee(PM/Wasup) ..dan dapatkan harga kasih sayang sekarang!!!

0 Response to "Petua Moden Atasi Keputihan "