MANFAAT ZINC SHAKLEE UNTUK SUAMI TERSAYANG :)

120 BIJI RM33 RETAIL PRICE 
NAK HARGA HEBAT PM @ WASUP 011 1134 6656 LISSA PENGEDAR SAH SHAKLEE 944254

1. MENINGKATKAN KESIHATAN SEKSUAL DAN TESTOSTERON LEVEL
Digelar ‘the ultimate sex mineral’ oleh majalah Men’s Health, zinc mempengaruhi kesuburan, dan kesihatan seksual lelaki untuk jangkamasa panjang. Ia perlu untuk penghasilan sperma, kekurangan zinc boleh menyebabkan semen yang kurang pekat dan kekurangan level testosterone. Untuk setiap ejakulasi, 5mg zinc dikeluarkan (separuh daripada keperluan harian badan). Oleh itu bagi anda yang ingin memulakan keluarga, zinc supplement boleh membantu.
2. MENINGKATKAN MOTILITI SPERMA
Kandungan sperma yang cukup sahaja tidak memadai untuk persenyawaan. Sperma perlu cukup kuat untuk disenyawakan oleh ovum. Jadi, tambahan zinc dalam diet sangat membantu meningkatkan kekuatan sperma anda.
3. MENGURANGKAN RISIKO KANSER PROSTATE
Zinc penting untuk kesihatan prostate. Kajian menunjukkan sel prostate pesakit kanser mengandungi kurang zinc berbanding sel prostate yang sihat. Kurang zinc juga menyebabkan pembesaran prostate mengakibatkan prostitis atau benign prostatic hyperplasia.
Jadi, jangan lupa tambahkan kekacang dalam diet anda untuk sumber zinc yang cukup.
4. MENGURANGKAN SIMPTOM BATUK DAN SELSEMA
Kajian menunjukkan zinc membantu mengurangkan simptom batuk selsema dengan bertindak pada bahagian badan yang menyebabkan batuk selsema, seterusnya mengurangkan simptom tersebut.
5. MERAWAT JERAWAT
Zinc berkesan mengurangkan jerawat, sama ada diambil dalam bentuk tablet atau disapu pada kulit.
Ia juga membantu merawat psoriasis, eczema, kudis dan kelemumur
6. MENGELAKKAN ATAU MERAWAT BOTAK
Tanda Alopecia (botak) mungkin terlihat dengan penipisan rambut atau kehilangan rambut yang drastik. Zinc membantu pertumbuhan semula rambut.
Kajian menunjukkan lelaki yang makan daging tanpa lemak lebih jarang menjadi botak berbanding lelaki yang makan daging berlemak kerana daging tanpa lemak merupakan sumber zinc yang tinggi.
Dos supplement zinc yang diperlukan untuk menghalang botak adalah 50-100mg/sehari.
7. ALKOHOL DAN ZINC
Kajian menunjukkan kekurangan zinc boleh mempercepat proses kerosakan hati disebabkan oleh alkohol. Zinc membantu kebolehan antioksidan hati untuk berfungsi dan meningkatkan methallotheinein,
sejenis kompaun yang membantu menyingkirkan logam bahaya dari hati.
8. MENINGKATKAN IMUNITI
Zinc bertindak sebagai anti oksidan untuk menyingkirkan radikal bebas dari badan seterusnya membaiki sel dan meningkatkan sistem imun badan.
9. MEMBANTU FUNGSI THYROID
Zinc membantu penghasilan thyroid releasing hormon, untuk penghasilan thyroxine. Jadi ia sesuai diambil oleh mereka yang mengalami masalah hypothyroidism.
10. ZINC DAN BAIKPULIH
Sukan boleh menyebabkan tekanan pada sistem otot dan tulang. Tekanan ini menyebabkan kekurangan zinc yang banyak disimpan di dalam otot tubuh. Oleh kerana zinc penting untuk pembinaan semula sel, adalah penting bagi lelaki yang aktif untuk memastikan kandungan zinc yang cukup untuk pembentukan semula sel yang sihat dalam badan.

BUKAN LELAKI JE BOLE MAKAN ..WANITA PUN BOLE SBB zinc membantu baik pulih luka, membantu masalah keguguran rambut dan masalah kulit, dan lain-lain lagi.INSYAALLAH :) 
NAK HARGA HEBAT PM @ WASUP 011 1134 6656 LISSA PENGEDAR SAH SHAKLEE 944254

0 Response to "MANFAAT ZINC SHAKLEE UNTUK SUAMI TERSAYANG :) "