5 TIPS BreastFEed hingga 2 tahun :)

Assalamualaikum... Nak kongsi sedikit Tips untuk menjadi Ibu yang berjaya menyusukan Bayi selama 2 tahun seperti yang disyorkan dalam Islam...Ibu2 Diluar sana Bole Amik Suplement Shaklee Dalam Rutin Harian ..
Banyak Khasiatnya ..tapi kali ni saya fokus untuk ibu yang sedang menyusukan bayinya :)
TIPS 1: Berdoa sebelum memulakan sebarang aktiviti penyusuan dengan bayi anda.. DOa agar ank dan ibu mendapat manfaat ..doa agar diberi rezeki untuk menyusukan bayi secara exclusive .. masa menyusu tu berzikir lah :)
TIP 2:Alfafa
  • Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu
  • Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain.
  • Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.



AWAS!!!!

Tidak semua alfalfa adalah sama,alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.

 TIPS 3 :ESP
  • Mana yang lebih bagus untuk susu ibu antara ESP dengan Alfalfa? 

Protein membantu pembentukan sel dan merupakan kandungan yang penting dalam susu ibu. Alfalfa juga mengandungi protein TETAPI dalam kuantiti yang sedikit berbanding ESP. Sebenarnya, kedua-duanya bagus untuk ibu dan kesannya adalah berbeza kepada setiap individu. Sekiranya anda ada bajet tertentu,  harga Alfalfa lebih murah berbanding ESP. Paling penting, bagi menjamin keberkesanan dan susu bertambah, kekerapan penyusuan haruslah dalam tempoh setiap 3-4 jam dan tujuannya supaya payudara dapat dikosongkan.

  • Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.
TIPS 4: OSTEMATRIX
Jika anda seorang IBU YANG MENYUSUKAN anak,ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik 


TIPS 5 :BIla dah amik semua Suplement nie... Pastikan Anda Minum air secukupnya iaitu 3liter satu hari!!! 

Kenapa sy dan ibu2 lain diluar sana memilih set bajet penyusuan shaklee??

ESP + Alfalfa = Breast cepat bengkak lepas ambik 2 bnda ni.. sy terpaksa kurangkan dose sb xtahan ngan bengkak susu(berketul2) kalo anak terlewat menyusu.

ESP + Alfalfa = Membuatkan susu jadi lebih pekat, hasilnya anak cepat kenyang n kurang meragam.

ESP + Alfalfa + OsteMAtrix= Meningkatkan penghasilan susu ibu, sekarang dah boleh kumpul stok susu dah.

ESP + Alfalfa = Mengurangkan berat badan.. mmg best!! sb esp memberi rasa kenyang lebih lama & alfalfa membantu menyah toksin.

ESP + Alfalfa = Mencantikkan kulit. Kulit jadi halus dan gebu. Dan ramai yg prasan, kulit anak juga turut putih bersih dan cantik ツ

ESP + Alfalfa 
OsteMAtrix = Membuatkan sy lebih cergas bertenaga, kurang letih dan mengantuk disiang hari. Dan sekarang tiada lagi mslah keputihan yg melanda.


wASUP or MSG saya LISSA 011 1134 6656 ..untuk dapatkan harga istimewa &  SAYA AKAN BANTU APA YANG BOLE INSYAALLAH ....

Buat renungan bersama....

” Syarikat susu formula saling berlumba untuk menghasilkan susu yang kaya dengan pelbagai formula namun sedarkah kita ianya tidak mampu untuk menandingi susuibu, anugerah terbaik buat si manja? Tidakkah kita juga mahu berikan yang terbaik buat si manja kita?”.
Buatlah Pilhan Yang Terbaik..Pilihan Di tangan Anda
Jemput Baca : Berikan Susu Berkualiti YgTiada Tandingan  

Salam Sayang

0 Response to "5 TIPS BreastFEed hingga 2 tahun :) "