Pahala Untuk WAnita :)

  1. Wasiat Rasulullah kepada Puterinya Fatimah Az -Zahra
gambar sekadar hiasan :) 
  1. Ya Fatimah ,Apabila Wanita Mengandung maka malaikat memohonkan keampunan baginya dan Allah menetapkan baginya setiap hari seribu kebaikan serta menghilangkan seribu keburukan.Ketika Wanita merasa Sakit untuk melahirkan , Allah menetapkan pahala baginya sama dengan pahala para pejuang dijalan Allah .Jika Dia melahirkan kandunganya ,maka bersihlah dosa2 seperti ketika dia dilahirkan dari kandungan ibunya , apabila meninggal ketika melahirkan maka dia tidak akan membawa dosa sedikit pun. Di dalam Kubur akan mendapat taman2 indah yang merupakan sebahagian dari taman Syurga ,Dan Allah memberikan pahala kepadanya sama dengan pahala seribu orang melaksanakan ibadah haji dan umrah serta seribu malaikat memohonkan keampunan baginya hingga hari kiamat .
  2. Ya Fatimah , Tidaklah wanita yang tersenyum di hadapan suami, melainkan Allah memandangnya dengan Pandangan Penuh kasih "
  3. Ya Fatimah , wanita yang membuat tepung untk suami dan anak-anaknya ,pasti Allah akan menetapkan kebaikan baginya sari setiap biji gandum , melenyapkan keburukan dan menigkatkan darjat wanita itu"
  4. YA fatimah wanita yang berpeluh ketika mengisar tepung untuk suami dan anak-anaknya ,nescaya Allah menjadikan dirinya dengan neraka 7 tabir pemisah "
  5. YA Fatimah tiada lah seseorang wanita yang meminyakkan rambut anak2 lalu menyikat dan mencuci pakaiannya ,melainkan Allah akan menetapkan pahala baginya sepeti pahala memberi seribu orang kelaparan dan memberi pakaian seribu orang yang telanjang"
Selebihnya akan bersambung yer :) 

I LOVE RASULULLAH SAW 

0 Response to "Pahala Untuk WAnita :) "