TIps Mendidik Anak.....

Selamat Sejahtera Semua!!! lama X update Blog...hurm..Pepagi Tadi Tgk Tanyalah UStaz TV9....Tajuknya Cara Mendidik Anak....( Xpayah Nak Barat Sangatlah...Ingatlah Kita ni Orang Islam).....Nak Selamat Gunalah Tips Yang ajaran Islam Dah Beri...Xpayah nak Pening kepala...Tapi Yang Penting...MAk Bapak Pun kenelah Praktikannya....Nak anak baik Kenalah berusaha Jadi yang terbaik untuk ank jugak kan....

1- Didik Anak Dengan Mengaji ..Membaca Alquran..PAstikan anak tu Pandai membaca alquran dan hayati isi alquran dan amalkanya....pasti selamat anak kita dunia akhirat.....
2- Didik anak mengenai Halal Dan haram..dalam semua pekara...Pemakanan,Pemakaian..Perbuatan..Pergaulan..dan segala hal lah....Benda ni sepatutnya diajar seawal dia berumur 7tahun dan ke atas....
3-Kemudian didik lah anak Kita dengan mencerita kan kisah2 Nabi dan para sahabat supaya Mereka Lebih menjadikan Nabi Dan Sahabat Sebagai Idola dan Contoh dalam hidup mereka...Bukan ya Artis yang dijadikan Idola....

So harap dapat memberi sedikit info kepada kawan2 yang ada anak n otw nak ada anak ker kan....Harap2 kita tergolong dalam golongan yang bejaya mendidik anak ke arah yang benar...untuk kebahagian didunia dan akhirat...Amin...

P/s: menulis sambil ingatkan diri sendiri...yang kononya BZ dengan keje Sampai xder masa nak ajar anak mengaji...hurm....Lps tu asyik bagi tgk Kartun jer....APTB.....So time tu Change.....

Antara PErmainan yAng menjadi KEsayangan Rizq...70% darinya dah masuk dalam Stor..xmampu nak Kemas Every minute...Penat...Oooo>>oo..Xsalah Manjakan anak ..BUt Berpada2....:)

3 Responses to "TIps Mendidik Anak....."

MaMa ImAn said...

alhamdulilah takat ni anak i suke dengan CD iqra n CD ABC

wahida said...

kalau anak2 saya main mainan mcm ni sekejap je dia dah jemu, sok dia mintak mainan lain lak...adoi la...

CutieLiesa said...

tu lah masalahnya ..tpi rizq dah makin besar sekarang ..jarang dah mintak mainan if mama ckp xder duit lah utk beli mainan.. dia akan setuju jer ...