Tips Untuk Para Isteri.....

Assalamualaikum wbt:

HAri ni I nak berkongsi sesuatu dengan Uols semua....Sebelum tu Kredit to http://ogyrozyani.blogspot.com/.....Sbb dah memperkenalkan buku ni pada I.....

Tips disayangi Suami....
Orang kata kalo kita Pandai Masak ...kita bole pikat Suami kita melalui masakan kan...sbb setahu i dihujung jari jemari kita ni ada enzim2 yang membezakan rasa masakan kita dengan masakan kat luar sana tu....so kat sini I nak share satu secret ngan Uols...So lepas ni silalah rajin2 memasak k...

kebanyakan dari kita ni bila nak masak apa2 makanan yang menggunakan santan mesti nak guna santan kotak ,xpun santan yang dah siap diperah...@ kita blend sendiri...jarang btol yang nak memerah cam zaman2 mak2 kita dulu kan.....hurm....mungkin sb kita ni terlalu sebuk kot...but lps baca buku ni ...rasa cam rajin plak nak memerah santan...heheheheh...tahu x sebab apa ??? sebab setiap perahan santan yang kita perah dengan cara yang btol akan menambahkan kasih sayang suami pada kita...dan akan selalu ingatkan masakan kita ...so secara xlangsung dia akan ingt kita sekali jgk kan....macam kita selalu ingat masakan ibu kita....

So cara nak perah santan dengan btol macam nie.....
 2-2 cara nie..boleh diguna pakai...yang cara belah kanan tu lebih baik kot sebab air perahan santan tu akan mengalir melalui ibu jari kita tu...so kat situ lah yang dikatakan air tangan kita.....heheheeh....so selamat mencuba...ops lupa...masa perah tu jgn lupa selawat 3x ok.... 

P/s: bak kata penulis....Kalo kita asyik bg suami makan kat kedai mamak jer.....kat mamak jer lah yg dia ingat...bila nak lapar jer ingat kedai mamak...Oh No!!!!....xbole jadi nie....

5 Responses to "Tips Untuk Para Isteri....."

CikPuan Fara said...

bagus entry nih! tular asek malas je nak perah santan bagai. selalu pakai santan kotak je huhuhu

CutieLiesa said...

sama ler kita...so apa lagi meh perah santan ramai2 heheheheh

cinta kita said...

kalo suami x suka makan mknan berlemak cmne eh?? oh no..

CutieLiesa said...

xsuka makan lemak...apa kata bg makan kuih yg ada ltk santan...sikit pun jadilah...

JEBAT said...

erm,bkn kata perah santan jer, yg penting si isteri yg masak adlh lebih bagus coz dia akan msk dgn perasaan kasih syg..tp lg elok kalo si suami pon join sama masak. Memasak itu adlh satu seni...seni itu adlh indah..so kan lebih indah suasana tue bila masak bersama..

Anyway, apa2 saje perbuatan @ khidmat yg d beri oleh para isteri dgn ikhlas adlh ibadah...so leh dpt pahala...