Cubaan Pertama...

For The First Time im Try make A cake.......hauahuahauahauahaauahua....Before ni i guna tepung kek segera jer...so kali ni nak buat Something diffrence plak....
mari kita belajar buat kek kukus....
kek ni bertajuk " kek kukus Mentega"wahahahhahaahhaa
Bahan2nyer...Adalah....
4 Biji Telur

125 gm gula kastor..
dan bahan2 di atas ( bahan A)tu digaul bersama...n jgn luper 1/2 sudu Ovelet......Bila dah kembang cam dlm pic nie....baru berhenti kacau k....huuhhuhuhuhu
ok....untuk bahan seterusnyer
Bahan B.....
Mentega 220 gm..dicampurkan dengan ...

2 sudu susu pekat....
Gaul sampai kembang...yg dlm pic ni mcm xckup kembang...hahahahaha...i xder mixer...hanya guna kuasa tangan i jer...naik lenguh dh nie.....
Then...bolelah kita satukan adunan A n B tadi...gaul sehingga Sebati........kemudian masukkan tepung superfine 180gm.....gaul sehingga uols semua penat....

ok...dah bole lah masukan dlm Bekas...dan siap dibakar.....ops...di kukus ler.....
Nampak x si kecik tu...ha dia tu kira chef jgk...sbb menyebuk kat dapur tu tolong i sepahkan dapur....sekarang nie dia tgh berehat tgk TV sementara tggu kek tu masak...selama 1jam....Dan
selepas 1 jam.....
Inilah Hasilnyer.....
T
a
A
D
a
Kek Kukus Mentega yang Xberapa Nak Naik...huuhhuuhhu.......
TPi bagi i Kira ok ler beb...First time tu....Sedap dimakan ketika Panas......
Nasihat i ..Kalo nk bt kek 1.pastikan Ank anda Tidur...supaya bole Lebih fokus....2.Pakai Penyukat yg Betui.....3.jgn malas kacau sampai kembang...ahhahahaahhaahha...
Perjuangan i xkn berakhir disini sahaja...kita bertemu lg pada lain masa...ok
Selamat mencuba.....

7 Responses to "Cubaan Pertama..."

CutieLiesa said...

lps ni nk g beli mixer n penyukat...huhuuhuhhu....

BuBu said...

xleh blah.. hahaha. da bleh ganti sheila rusly beb

Ein Auzai'y said...

wah...bagus nyer dah belajar buat kek....nanti boleh ambik resipi kat mama....macam2 kek ada....

kecik_coMot said...

ok lah kire nampak jenis muke kek....

CutieLiesa said...

bubbu: kek wa xbper gebu nie...aper nk buat...ahahahahahhaha...kuang2.....
kak e'ein: mama dah tahap PHD dlm pembuatan kek...hihihihihihhihi.......

siti nur iman said...

hahaha...da mcm chef da lissa ni..ape2 pun mmg enjoy la beb..best!! nti masuk kan resepi baru lak tau.hehe

CutieLiesa said...

Siti: bole2...lps ni nk masukkn juadah berbuka pose n sahur....